Morötter och jordnötter

I kväll var jag uttråkad. Och vad gör man då? Bakar så klart. Kvällen känns redan så mycket roligare och då är mina bakverk inte ens klara.

Först fick jag för mig att använda en förpackning yoghurt som stod öppnad i kylen. Kom på att jag hade lite morötter i kylen också och blev genast sugen på att testa att baka morotsbröd. Min mamma gjorde jättegott sådant när jag var liten, men den här gången fick det bli från ett recept på nätet.

Just nu är degen på jäsning och eftersom en timmes jäsning känns som en evighet började det klia i fingrarna på mig. Har haft en halv burk jordnötssmör stående ett tag i kylen (förmodligen en rest från när vi gjorde satay-sås till thai-maten senast) och nu fick jag för mig att äntligen baka Snickerskakor, något jag inte gjort på mer än tio år. Eftersom jag inte hade några vanliga cornflakes hemma fick det bli havrefras. Det känns nyttigare på något sätt men jag vet ännu inte om slutresultatet blir lika bra. Blockchoklad att ha över kakan hade jag dock hemma och den ska snart smältas för att hällas över jordnötsblandningen.

Hur slutresultatet efter denna kväll blir får ni veta i nästa bloggpost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0