Ännu en bild från tårtbuffén


Foto: (c)ecilia


Veckans bild på min favvo-blogg!

Jag ligger på BB sen en vecka tillbaka och kan varken baka eller blogga. Inte för att jag sörjer det nu när jag fått världens finaste lilla kille. Men han kom lite överraskande tre veckor tidigt, men det var kanske inte så konstigt att jag råkade sätta igång allt på söndagen efter det stora tårtkalaset i lördags.

Men en kul nyhet är att bilden från mitt tårtkalas blivit utvald till Månadens bild på min favvoblogg Söta saker.


Sju sorters tårtor


Foto: (c)ecilia

När jag fyllde 30 år i helgen slog jag på stort och ställde mig och bakade tårtor. 7 sorter blev det och 3 sorters kakor.

Det blev 1 Death by chocolate ur boken Söta saker
1 klassisk Gräddtårta med jordgubbar, banan och vanliljkräm inuti och jordgubbar ovanpå.
1 Budapestlängd. (recept ur Sju sorters kakor)
1 Prinsesstårta med grön marsipan ovanpå och vaniljkräm och hallon inuti.
1 Daimtårta (recept ur Sju sorters kakor)
1 Vit kladdkaka. (recept från bloggen Söta saker)
1 vanlig Kladdkaka med kakao.


Dessutom serverade jag hallongrottor, hjortrongrottor och rosa långpanne-marängkaka.


RSS 2.0